Provoz na trati
Doba kdy se tudy proháněli mezinárodní rychlíky už je pryč(i když to není až tak dávno a pokud pámbu a ministerstvo dopravy dá,tak se toho třeba ještě někdy dočkáme).Dnes je provoz výhradně v režii osobních vlaků a "ostře sledovaných rychlíků" mezi Pardubicemi a Libercem.Bohužel díky systému objednávání dopravy každým krajem zvlášť došlo k tomu že už žádný osobní vlak nejezdí relaci Jaroměř-Turnov-Liberec,což je škoda nejen z toho důvodu že některé spoje na sebe nenavazují,ale protože i doprava se stala fádnější.Hlavně mezi Starou Pakou a Jaroměří už člověk nenarazí na něco jiného než na 810 a 843.Dříve byla zejména zásluhou DKV Liberec souprava skoro každého vlaku překvapením:)
Z hlediska provozovaných vozidel můžeme trať dělit hned na několik částí,
Liberec-Turnov
Asi nejzajímavější část trati s pestrým provozem nákladních vlaků.Zde můžete vidět vše od brejlovců přes hypernovy,veselé krávy,810,843,742 atd.Tady se člověk opravdu nenudí.Kdo není zdejší tak určitě doporučuji prohlídku nádraží Liberec,kde se dají spatřit i moderní vlaky směr Německo(které klidně mohly jezdit až do Pardubic).Nebo Turnov s jeho specialitou příjezdu vlaku od Jičína:)
Turnov-Stará Paka
Tady to ještě celkem jde.Občasné zpestření mohou poskytnout rychlíky z Prahy do Tanvaldu, které sice v Ž.Brodě z naší tratě odbočují ale je možné že se na nich objeví klidně i patrové vozy řady Bmto známé hlavně z posázavského pacifiku.Ostatní provoz tvoří liberecké R tvořené z x43 a Osy v různém provedení od 810 až po 714.
Stará Paka-Jaroměř
Nejnudnější úsek trati,celý den se tady střídá 810 s x43.Nákladní doprava nic moc jen maňas z Jaroměře na Mostek a zpátky+ uhlí do teplárny Dvůr Králové,tam je vlečka se zajímavým sklonem.Neříkám že se tady občas neobjeví nic mimořádného ale poslední dobou jen za tmy.Sem tam nějaká nostalgická jízda to nezachrání.